Про Альянс сприяння прозорому управлінню освітою в Україні (UТЕMA)

Американські Ради з міжнародної освіти в партнерстві з USAID, Майкрософт Україна (технічний партнер), Міністерством освіти і науки України (бенефіціар та реципієнт) та Державним підприємством «Інфоресурс» (реципієнт)  впроваджують проект Альянс сприяння прозорому управлінню освітою в Україні (UТЕMA).

Мета та завдання проекту

полягає в сприянні МОН в переході до ефективного та підзвітного управління, основаному на сучасних технологічних рішеннях, які слугуватимуть  прикладом ефективного управління та дозволять звузити можливості для проявів корупції.

Результати UTEMA стануть результатами виконання цілей проекту:

а) Створена інституційна основа для запровадження прозорого електронного управління в МОН;

б) Розроблена та така, що функціонує, електронна система документообігу та  інформаційного забезпечення в МОН; СЕД АПУ визначена як базова е-система, що адаптовуватиметься під потреби МОН;

с) Розроблена та введена в експлуатування електронна система фінансової звітності вищих навчальних закладів України до Міністерства освіти і науки України.

Очікуваний вплив проекту

Основним бенефіціаром проекту UTEMA і його основною зацікавленою стороною буде центральний офіс МОН в Києві. Цілюю існування Проекту є стримування корупції в МОН шляхом інституціоналізації системи електронного управління. Всі три цілі проекту – створення інституційної основи, розробка та втілення системи електронного документообігу та інформаційного забезпечення, а також розробка і випробування електронної системи фінансової звітності ВНЗ до МОН, в першу чергу, принесе відчутну користь МОН. Найважливіші досягнення включатимуть в себе таке:

  • Чітка нормативно-законодавча база для підтримки систем електронного урядування в щоденній роботі МОН.
  • Навчені працівники центрального офісу та інших установ МОН, що дійсно користуються системою і які є відповідальними в роботі з внутрішніми і зовнішніми документами,  сприятимуть збільшенню продуктивності роботи МОН.
  • МОН слугуватиме прикладом успішного втілення принципів електронного управління, досвід якого перейматиметься іншими урядовими установами.

Важлива група непрямих бенефіціарів включатиме в себе українські ВНЗ та інші навчальні заклади, а також органи управління освітою на регіональному та місцевому рівнях, які обмінюються даними або співпрацюють в певних питаннях з МОН. Переваги для цих установ можуть включати в себе таке:

  • Підвищення якості взаємодії МОН з місцевими та регіональними органами, що сприятиме більш ефективній та прозорій системі обробки електронних документів.
  • Готовність місцевих та регіональних відділень освіти підвищити прозорість та ефективность власних інституційних схем роботи.
  • Поліпшення сприйняття підзвітності, прозорості та ефективності роботи центрального офісу МОН.

Перш за все, пряму користь від UTEMA отримає  МОН, а також інші зацікавлені сторони, що співпрацюють з МОН: урядові інституції, такі як представники системи освіти, інші державні органи, а також громадськість. Основним бенефіціаром ситеми електронної фінансової звітності будуть обрані для пілотування системи ВНЗ, а також студенти, які отримуватимуть кращі навчальні послуги в результаті ефективного управління державними коштами в університетах, де вони навчаються.

Крім того, кожна система не тільки стримуватиме корупцію і сприятиме прозорості управління в межах МОН, але і гарантуватиме єдині навички користування комп’ютером та стандарти роботи для 250 пацівників  МОНу. Це змінило б сприйняття посадовцями МОН самих себе, що викликало б гордість щодо ефективності їхньої роботи та обслуговування громадян, чого наразі немає в культурі, заснованій на паперовій картотеці. UTEMA прагне стандартизувати прозорі, ефективні, підзвітні практики управління в сфері освіти, які слугуватимуть  прикладом ефективного управління, та звузити можливості для проявів корупції.

Проект реалізується за фінансової підтримки USAID. Організація забезпечуватиме фінансову допомогу від уряду США для реалізації проекту, в тому числі придбання обладнання, програмного та апаратного забезпечення та навчання/технічну підтримку.

АПУ безкоштовно передасть СЕД на базі Microsoft Sharepoint, яка буде модифікована під бізнес-процеси та потреби МОН. Для успішного впровадження СЕД буде якісно оновлена інфраструктура ДП Інфоресурс як реципієнта та адміністратора нової СЕД МОН.

Американські Ради виступатимуть в ролі координатора Альянсу і партнера USAID, беручи на себе основну відповідальність за реалізацію проекту. Американські Ради займатимуться проектною діяльністю, в тому числі робочими групами, що скликатимуться для розробки нормативно-правової бази, виконання закупівель та передання права власності на oб’єкти інтелектуальної власності  і систем, закуплених для МОН та Iнфоресурсу.

Майкрософт Україна, як радник з технічних питань, вестиме підготовку та оцінювання всіх технічних схем, обсягів робіт і технічних вимог до технологічного обладнання, розробки програмного забезпечення.

МОН  буде партнером, в рамках якого реалізовуватиметься проект, а також основним бенефіціаром проекту.  ДП Інфоресурс буде партнером  технологічних систем і керування даними, а також важливим реципієнтом проекту. Як єдина організація, відповідальна за загальне управління даними освіти під егідою МОН, Інфоресурс підпорядковується безпосередньо МОН.

Поділитися сторінкою в соціальних мережах